mandag 14. februar 2011

Ukemeny uke 7

Her kommer en ny middagsmeny til den som måtte trenge litt inspirasjon...


Mandag:
Kylling med eple, gulrot og karri. Ris

Tirsdag:
Salt torsk med kokte poteter, dampet gulrot og brokkoli, hvit saus og stekt bacon

Onsdag:
Grønnsaksgryte med karri. Ris

Torsdag:
Suppe med kylling og kokosmelk. Ferskt grovt brød

Fredag:
(tja... denne dagen lagde jeg ikke middag, kanskje du har et forslag selv..?)

Lørdag:
Hvit vegetarpizza og pizza Margherita

Søndag:
Pastasalat med pesto


Dette var altså hva som sto på bordet hos familien Markussen i forrige uke. Jeg kan på det sterkeste anbefale hvit pizza. Du bytter ut tomatsausen med en blanding av creme fraiche, hvitløk og basilikum. Meget godt :) Jeg skal legge ut oppskrift på mi litt senere. Ellers finner du en oppskrift f.eks. her. Har du ikke skjekket ut denne siden før bør du gjøre det. Masse deilige oppskrifter. Har brukt mange av dem med meget godt resultat hver gang! Veldig fine bilder er det også.

2 kommentarer:

  1. Det er veldig deilig med middagsplan! Den tiden det tar å lage, tjener jeg lett inn igjen siden jeg slipper å lure på hva jeg skal ha til midddag hver dag. :)
    God uke til dere!
    Klem Sabine

    SvarSlett
  2. Sant! Nesten som man får et nytt og bedre liv med middagsplanen:)Ha en finuke dere og:)
    Klem :)

    SvarSlett