fredag 24. januar 2014

Nettstudier…?

Ja, nå har jeg jo bare godtet meg de fire siste åra, når "alle" andre har slitt med eksamensnerver og tilhørende studielidelser i førjulsiden samt tidlig på sommeren når de egentlig bare vil være ute og nyte de lyse lange dagene Samtidig som jeg nesten (men BARE nesten) skulle ønske jeg var i deres sko. Ikke på grunn av eksamensnærvene, men mer på grunn av følelsen av å gjennomføre noe, og jobbe målrettet og bestå en eksamen, lettelsen og lykkefølelsen… Kjenne at hodet fremdeles virker liksom. (ikke det at jeg er så sikker på at jeg kan klare å snu tankene over på noe annet enn bleieskift, bleieslutt, oppdragelse, barnemat osv..)

Saken er den at jeg har bestemt meg for å ta nettstudier! Og jeg tenker til og med at det kommer til å bli gøy! Enda det er innen reganskap og økonomi. Jeg kommer hvertfall til å få god nytte av det siden vi driver firma og også privat. Det er lurt å holde styr på hvor pengene blir av har jeg hørt :)
Fordelene med å ta studier over nettet er at man kan studere hvor som helst og når som helst. Så da tenker jeg at til og med jeg burde ha en mulighet til å klemme litt studier inn i det som allerende føles som en fullstening fullspekka hverdag. Neida….. Joda.


Drikke kaffe og trykke litt på pc'n innimellom. Ikke no big deal det vel?

Noen andre som har erfaring med på ta studier over nettet?

-Maria

4 kommentarer:

  1. Ja, jeg gjorde det på NKI og det var supert opplegg, kunne selv planlegge inn leveringene og legge opp mitt eget løp, og jeg likte veldig godt selve det å studere, skrive oppgaver og få tilbakemelding fra lærerne, men det var eksamenslesingen som ble så uforenlig med familielivet at jeg ikke kunne fortsette (den gang hadde vi "bare" 3 barn;)) Jeg måtte jo lese i ett sett tiden før eksamen, og gjerne flere på rappen, og det funket ikke for oss...
    Men lykke til om du prøver deg- kan jo hende dere finner noen gode løsninger :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er sant, akkurat den eksamensproblematikken har jeg ikke tenkt på. Så ikke verst å få presset resten inn i hverdagen med 3 bra da må jeg si! (tar meg selv i å tenke at to er så mange hehe..)

      Slett
  2. Wow, du er rå altså! Det må jeg si er imponerende, Maria :) Sant at det er en veldig god følelse når man har gjennomført noe, ja! Regnskap og økonomi, gulp. Fremmedord :D

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, jo takk for det, meg får sjå hvordan dette går ;)

      Slett