tirsdag 26. juni 2012

Statusoppdatering, uke 36

Termin: 25. juli.

På vei: 36+1

Igjen til termin: 29 dager! Jeg kan nesten begynne nedtelling jo :)

Kjønn: Gutt. En liten lillebror til en liten storebror :)

Bestemt navn: Caleb. Det er hvertfall veldig sannsynlig.

Aktivitet på meg: En god del vil jeg si. Trener fremdeles styrketrening 3-4 ganger i uken. Men jeg skal ærlig innrømme at de øktene begynner å bli littegranne lettere (altså, det er så tungt at jeg må løfte lettere vekter og sånt altså. Så egentlig kunne jeg bare sagt tyngere med en gang). Kondisjonstrening er herved utgått. Trilleturer sammen med Max er det nærmeste jeg kommer. Men jeg får veldig fort særdeles ubehagelige kynnere, så det er ikke akkurat snakk om powerwalking. Men bedre enn å sitte stille hvertfall!

Aktivitet på babyen: Ja, den er det også liv i. Av og til sparker han skikkelig hardt. Og det er lite bahagelig. Det kjennes ut som det er den klubba som bor inni der. Selv om jordmødrene synes magen er litt liten og stadig vekk måler tilveksten hans -som er helt gjennomsnittelig, er jeg en smule bekymret for at han kan være minst like stor som Max da han ble født. 4100 g var han nemmligvis, to uker over termin vel og merke. Det kjentes godt da han kom ut, det kan jeg hilse og si.

Vektøkning: Ja, vekta står ikke akkurat stille. Sist jeg var på kontroll hadde jeg gått opp 21 kg. Og det betyr at jeg snart er 90 kilo tung. Oioioi....

Leie på babyen: Hodeleie hvertfall, og jeg mistenker at det hvertfall har begynt å feste seg ganske godt. Det kjennes igrunn ut som han er på god vei ned i bekkenet. 

Strekkmerker: Ja :(

Plager: Rastløse bein og nå har jeg jammen meg begynt å få rastløse armer også. Ufattelig irriterende, og det dukker opp når jeg skal hvile og om kvelden når jeg skal sove. Jeg fatter ikke at jeg klarer meg med så lite søvn altså... Så kan vi jo nevne hjertebank, halsbrann, leggkramper og svimmelhet. Rygg- og bekkenplagene greier jeg å holde nogenlunde i sjakk. Det er bare når jeg glemmer meg bort og gjør ting jeg ikke burde jeg får svi. 

Matkick: Kake! Og sterk kryddret mat. Ikke spesielt bra for hverken vektøkning eller halsbrann altså...

Barnerom ferdig: Nei. Han skal nok sove på vårt rom i et halvt års tid hvertfall, deretter blir det å dele soverom med storebror.

Utålmodig: Ja, begynner å bli litt utålmodig. Men han må ikke komme enda, for absolutt ingenting er klart!

Tungt?: JAAA!

Siste innkjøp til babyen: Vel, jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste liten ting til småen. Tror vi har det meste vi trenger etter Max. Det må jeg snart finne ut av forresten :) Samme som jeg skrev for flere uker siden...

Humør: Opp og ned og opp og ned...... Veldig varierende med andre ord. Ganske preget av hormoner tror jeg. Jeg prøver å være fornøyd og positiv da. Det er også det samme som jeg skrev sist...
Om fødselen: Gruer meg. Men jeg har hatt samtale med jordmor på føden, og laget en slags plan for det som er mulig å planlegge, pluss at vi gikk igjennom forrige fødsel. Det hjalp litt igrunn.
Søvn: Kunne vært bedre. Men jeg lider ikke av noe alvorlig søvnunderskudd hvertfall.
Sykehusbagen: Det har jeg ikke ofret en tanke enda.
Neste kontroll: 21. juni hos jordmor.
Sånn tilbringes forresten dagene for tiden. Utendørs, gjerne på stranda. Max er veldig glad i det isekalde vannet.
-Maria

4 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har fint vær jo! Lenge siden jeg var ute uten å fryse. :)

    Babyen får holde seg inni magen noen uker til, sånn at vi får være sammen på spirekraft! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det heder dette været glimter til, må være raske ut døra da ;) Satser på at vi sees på spirekraft!

      Slett
  2. Spreking altså!! Ikke verst å fortsatt trene styrketrening når du er såpass høygravid. Takk for ny oppdatering. Trenger de, når jeg ikke ser deg så ofte. Håper å møte dere på Spirekraft ihvertfall, selv om man ikke kan vite om Caleb vil ut innen den tid;) Blir spennende å se. Tror ihvertfall du må begynne å gjøre ting klart snart, så det ikke blir megastress på slutten? Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har jeg faktisk satt igang med vaskingen av mini-babytøy:) Jeg har jo de to ukene jeg gikk over termin med Max i friskt minne, så jeg tror egentlig at denne babyen hvertfall ikke kommer noe før. Men det er jo greit å slippe alt på èn gang den siste uken liksom :) Gleder meg til å se deg og magen :)

      Slett