tirsdag 8. november 2011

Grønn frokost


Idag prøvde jeg å lage en slags juice/ smoothie av:
1/2 agurk
1 lite eple
1 stort grønnkål blad

Dette skulle bli en forfriskende start på dagen. Grønnkål er en sunn sak som inneholder mye C og A-vitamin, fosfor, kalsium og jern i bøtter og spann. Jeg trenger jern, så det passer jo bra. Jeg brukte stavmikseren til å gjøre jobben. Agurk og eple fikk først gjennomgå. Så blandet jeg oppi grønnkålblad og mikset litt til. Det luktet veldig godt! Du vet kanske den lukten det blir på sommeren når bonden klipper gresset på åkeren, sånn lukt! Meget friskt :) Jeg helte blandingen oppi et pent glass for at det skulle bli ENDA bedre. Så smakte jeg. Det var ikke så veldig godt nei. Bare veldig mektig med tre forskjellige smaker som var helt rare å spise samtidig

Men jeg har jo en liten babygutt. Som elsker mat. Men som elegant peller agurkskivene av brødskiven og kaster de på gulvet før han spiser videre. Som rynker på nesen og spytter ut små brokkolitrær jeg prøver å gi han (men som han gladelig fortærer hvis det er purè). Han ville ha frokosten min. Og han spiste alt sammen. Og oppførte seg som han aldri hadde smakt noe bedre. Babyer er morsomme. De liker de merkeligste ting. Max fikk hvertfall en sunn start på dagen :)

Ha en fin dag du som titter innom. Jeg skal å få fjernet en visdommsjeksel. Så bare ønsk meg lykke til :/

-Maria

4 kommentarer:

  1. Oi det der så faktisk veldig godt ut! Artig at Max likte det da!! Masse lykke til hos tannlegen. Å fjerne visdomsjeksler er vondt har jeg hørt.

    SvarSlett
  2. Haha, morsomt. Jeg må innrømme at det ikke så veldig innbydenden ut;) Bra Max likte det. Grønne grønnsaker inneholder jo mye bra saker!

    SvarSlett
  3. Nå har du vel allerede fjernet den tanna. Håper det gikk bra og du ikke har så vondt.
    Ganske utrolig at han spiste alt det! :)

    SvarSlett
  4. Takk dere :)
    Ja som sagt; babyer spiser det mest utrolige. Og Max spiser gjerne mye av det utrolige :)

    SvarSlett