mandag 7. november 2011

Bønnegryte til baby

Jeg har en ekstremt matglad baby. Likevel har det blitt veldig lett å se hva han liker og hva han synes er mindre godt. Når jeg blander grønnsakssuppe med litt i overkant mye kålrabi med torsk spiser han ikke med like stor iver som når han får den gryta her servert. Han rett og slett elsker den :)

1 gul løk
2 hvitløksfedd
1 ts spisskummen
2 gulrøtter
1 rød paprika
1/2 squash
1 boks hakkede tomater
1 ss tomatpurè
1 boks røde kindneybønner
1 pk fullkornsris, boil in bag

Surr løk og hvitløk myk i olje. Tilsett spisskummen og bland godt. Ha i gulrøtter og paprika. "Stek" noen minutter før du har i squash. Pass på at maten ikke blir ordentlig stekt, bare myk. Babyer skal helst ikke ha stekt mat. Ha i tomater og tomatpur. La det putre 5-10 min på svak varme. Ha i bønner tilslutt og la de bli varme. Tar ca 5 min. Jeg pleier å koke en pose med fullkornsris som jeg blander sammen med grønnsakssausen. Man kan jo også bruke couscous, quinoa eller annet. Jeg blender sausen, og har risen i etterpå, så blir det litt tyggemotstand. Småen er jo nesten ett år!

-Maria



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar