tirsdag 25. oktober 2011

Nye sokker strikket

Jeg har helt mistet telling og oversikt over hvor mange håndarbeidsprosjekter jeg har startet på. Nå har jeg strikket enda et par ullsokker til Max. Ikke fullstendig vellykket denne gangen heller. Bl.a. ble den ene bemerkelsesverdig mye større enn den andre. Men man lærer så lenge man lever :)

Jeg har dessuten tatt mot til meg og rekt opp en ganser som jeg startet på i vår. Jeg hadde strikket nesten hele framsiden, så det var med blanede følelser :/ Men jeg innså at jeg aldri kom til å få den ferdig...
Så nå bruker jeg garnet til å strikke en hals til Max istedet. Det neste jeg har lyst til å strikke er en hals til voksne, men jeg vet ikke om noen optimal oppskrift. Så hvis noen har en enkel, men pen oppskrift, så rop ut!


-Maria

5 kommentarer:

  1. Så flink du er.. Godt med masse hjemmestrikkede saker:-) Her er strikketøyet lagt bort for en stund.. Mistet plutselig gnisten.. men den dukker vel opp igjen snart.. Ha en god dag..

    SvarSlett
  2. Så søte de var da. Det er godt å høre at det ikke bare er meg som begynner og aldri fullfører strikkeprosjekt:)Har desverre ikke noe halstips.Lykke til med nye prosjekter.

    SvarSlett
  3. Hihi, kjenner meg igjen på det å starte på håndarbeidsprosjekter altså. Er merkelig hvor vanskelig det er å komme fram til et ferdig produkt:D

    Søte sokker da, bildet avslører i alle fall ingen skjevheter!

    SvarSlett
  4. Så fine sokker, Maria. Du er flink :) vil anbefale en nettside med mange gratis oppskrifter på mye forskjellig. Der har de flere halser til voksne. Har strikket noen derifra :)

    www.garnstudio.no

    -Rebecca

    SvarSlett
  5. Veldig søte sokker, da. Å rekke opp er kjedelig, men kjekt å få brukt garnet til noe nyttig, istedet for å bare la det bli liggende. Du er flink å strikke til veslegutten deres.

    SvarSlett