tirsdag 4. oktober 2011

Max 10 mnd

Den lille solstrålen vår nærmer seg faktisk 1 år! Helt utrolig å tenke på at om 2 mnd er det ett helt år siden han så dagen lys for første gang. (kanskje bare foreldre som skjønner hvor stort det er?!)
Tiden går så fort. Men lille Max med i hverdagen blir livet så fylt av mening. Jeg tok meg selv i å lure på hva livet mitt egentlig bestod av før vi fikk Max? Dette er jo livet!

I det siste har jeg bl.a. prøvd å lære Max å spise med skje selv, men det må visst litt mer øving til på det området.

LilleVenn har dessverre blitt syk han, og har vært en liten slappfisk som helst vil at mamma skal holde og bære hele dagen. Fordelen er jo at jeg synes det er veldig deilig med en koseklump i armkroken, og jeg føler at jeg tar igjen litt "tapt kos" fra de siste månedene da han ikke har hatt ro i rompa til å sitte stille. Bakedelen er at det er så vondt, så vondt å ikke kunne gjøre han frisk i en fei. Og de triste, sørgmodige, og slitne øynene hans når han bare er helt utmattet...
Idag er han heldigvis bedre igjen og har sånn smått begynt med sine sedvanlige rampestreker igjen. Det er godt det!

10 måneder er herved "feiret" med sykdom og kos!

-Maria

3 kommentarer:

  1. Stakkar lille go'klumpen. Jeg ser for meg de sørgmodige øynene hans. De er veldig søte. Skjønner hvordan det føles, det skjærer i hjertet når de små barna har det vondt. Godt å høre at han blir bedre da!

    SvarSlett
  2. Så koselig å kunne ta igjen litt tapt kos noen ganger da, selv om det er veldig synd på Max når han er syk da, stakkars. Men han har en utrolig god mamma da, det er det ingen tvil om! Oscar er veldig interessert i å spise med skje, selv, også, men det går ikke så bra, foreløpig her heller. Å være mor er virkelig LIVET! Så sant!

    SvarSlett
  3. Tuva Linn:
    Takk for det, håper virkelig ikke dere tok noe av dette med dere hjem til Filip?!

    Caroline:
    Takk for de søte ordene dine :)

    SvarSlett