onsdag 5. oktober 2011

Kind of sjokoladepudding

Liker du sjokoladepudding? -Jeg også! Her om dagen hadde jeg et usannsynlig stort søtsug, og det søteste jeg fant i skapene hjemme var first price jordbærsyltetøy fra forrige århundre. Jeg greide faktisk å motstå fristelsen. Lykken var jo det at jeg for ikke lenge siden leste en oppskrift på en supersunn og meganæringsrik raw sjokoladepudding på superlivsstil.net. I den skulle det jo være x antall forskjellige mystiske pulversorter som jeg ikke er helt inne på, men jeg tok en sjans og brukte de ingrediensene jeg hadde. Og jeg er IMPRESSED! Det var sinnsykt godt altså! Mektig fyldig, sjokoladete og søthungerstillende! Siden det var så enkelt av hvem som helst kan greie det føler jeg det som min plikt å dele oppskriften med andre godtesyke mennesker:

1/2 avokado
1/2 banan (du kan sikkert bruke bare en hel av en av delene også :))
3 ss raw kakao (bestilt rimelig fra iherb.com, men du kan jo bare bruke vanlig også. Blir mindræ næringsstoffer i)
1-2 ss fløte/kokosolje
1 ss yaconpulver (sunn søtning fra iherb.com)
1 ss palmesukker

Alt blandes med stavmikser.
Jeg tok noen bilder i iphonen i hui og hast. Hadde det ikke vært for den syke babyen min son ikke ville ha mat plutselig ville ha dette stoffet her skulle jeg ha fotografert litt mer omhyggelig. Bildene ble så dårlig at jeg måtte stjele meg et sjokoladepuddingbilde fra tine.no

Jeg anbefaler alle å bestille fra iherb.com hvis dere vil ha litt sånne sunne helsekostting til en rimeligere penge enn i Norge. Portoen er veldig billig hvis man bestiller varer for under 1814 g. (vekten regnes automatisk ut). Husk å bestille for under 200,- for da slipper du å bestale toll!
Bruk gjerne koden min, FUT112 hvis du bestiller for første gang, da får du 5 dollar rabatt:)

-Maria

4 kommentarer:

  1. Her var det mange rare ingredienser! Jeg må komme meg inn på den siden å bestille litt av hvert. For det er det igrunnen mye bra. Takk for oppskriften du delte. Den var sikkert kjempegod ja!

    SvarSlett
  2. Wow! Prøvde denne, den ble nydelig! Jeg måtte prøve før jeg fikk bestillt noe, så jeg hadde ikke yaconpulver, men det funket bra allikevel. Takk for fin oppskrift!

    SvarSlett
  3. Mmmm, sjokoladepudding, det beste jeg vet! Og sunn til og med, dette må prøves ut:) Takk for oppskriften!

    SvarSlett
  4. Caroline: ja, kom deg inn på siden og bestill noe, det er så gøy med rare ingredienser når man først begynner :)

    Pye: tusen takk for kommentar og tilbakemelding. Godt at den falt i smak! Man kan som regel trikse og mikse litt med ingrediensene, så det er ikke no problem :)

    Tuva Linn: sjokoladepudding er nok noe av det beste jeg også vet! Fantastisk at det går an å lage litt sunnere alternativer innimellom :)

    SvarSlett