lørdag 17. september 2011

Prosjekt 1 av 4 ferdig!

Ja, jeg har faktisk strikket mine første sokker. Eller strømper. Jeg har til og med strikket de ferdig! Det var ikke så vanskelig som man skulle tro, hvertfall ikke nå i disse dager når man bare kan ta en telefon til verdens beste mamma og spørre og råd når det ser håpløst ut :)


Srikket i tynn alpakkaull (som isolerer mye bedre mot kulde enn vanlig ull!) De ble alt annet enn veldig pene, men jeg trøster meg med at det var jo første gang jeg strikket sokker. Så nå kan jeg sette meg ned om strikke ferdig genseren som sannsyligvis barnebarnet mitt kommer til å få, pleddet og det andre pleddet.


Max har vært og forsynt seg fra fruktfatet idag tidlig. Fine, fine Max som eeeelsker mat! Hva skulle jeg gjort uten min lille Mr. Sunshine? Han gir livet mening! Å se han sitte å spise på et eple, hvem skulle tro at det var så koselig!

God lørdag til alle, fra House of Markussen.

-Maria

6 kommentarer:

  1. God lørdag til dere også! De strømpene så deilige ut! Jeg har bare strikket babysokker, så kanskje på tide å prøve til voksne?

    SvarSlett
  2. Så flink du er Maria! Gratulerer med ditt første sokkepar :) Alpakka er et nydelig og varmt garn ja! Fine sokker :)

    SvarSlett
  3. De sokkene der så utrolig deilige ut! Høye og gode med deilig garn! Sikkert godt å fullføre noen prosjekter etterhvert. Kan tenke meg at det er NYDELIG å se lille Maxe-gutten tygge på frukt med små musebit<3

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentraer!
    Kjekt med høye strømper til sprellende Maxeføtter, de sitter godt :)
    Caroline -jeg elsker de små merkene som blir på epla etter tennene til Max!

    SvarSlett
  5. Jeg har også strikket mitt første par sokker - ikke like fine som dine, men dog et par sokker. Jeg hadde heldigvis mor tilstede i fysisk form ellers hadde det nok ikke gått. Har glemt helt hvordan man gjør det allerede! :D

    SvarSlett
  6. Synne: flinka, tipper de er minst like fine, jeg har jo ikke akkurat tatt bilde av alle ujevnhetene heller da:) Mammaer er utrolig gode å ha altså, -ikke bare til strikking :)

    SvarSlett