lørdag 3. september 2011

Interiør stue

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle poste litt interiørbilder fra huset, og må gjør jeg endelig det. Little by little har vi fått det sånn son vi vil ha det.

 Siden vi er så heldig å ha en snekker i hus, har vi fått en sofa som passer perfekt inn i denne deformerte stuen med skråtak. Da vi overtok var veggene mørkegrønne, det var vagg til vegg teppe på gulvene. Vi hadde to sorte skinnsofaer som absolutt ikke passet inn uansett hvor vi plasserte de. Redningen ble å sege dem og bruke pengene på nytt gulv og "hjemmesnekkra" sofa.  Det er altså mulig å få en helt ny stue til en liten penge :)

 Full utnyttelse av plassen. Nå han vi ha en hel haug av gjester på en gang og vi bruker sofabenkene til overnattingsbesøk når det trengs.


 Den kreative kroken vår. Her tegner vi, maler og lager litt småstæsj. Når vi har tid :) Bildet til høyre har Jørn lagd.
Trappeoppgangen sett nedenfra. Vår fremtidige drøm er en lysekrone istedenfor ikealampen som henger der nå :)

-Maria

8 kommentarer:

  1. Dere har fått det veldig koselig! Er det Jørns drøm også å få en lysekrone? ;)

    SvarSlett
  2. Det er mulig at jeg drømmer litt mer enn han, men ja, han ønsker seg også lysekrone :D

    SvarSlett
  3. Så koselig det er hos dere! Virkelig smart med sofabenken :) Takk for titten, og god helg!

    SvarSlett
  4. Takk, Merethe! God helg til deg og dine også :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig fint dere har det! Kjempesmart å selge de massive skinnsofaene og få pusset og og bygd noe nytt og lett. Så flink mann du har! Og flink til å ordne og pynte er du jammen! Lysekroner er bare helt nydelig! Det skal jeg også ha når vi får oss hus og mer plass:)

    SvarSlett
  6. Tusen takk, Caroline! Jørn er veldig flink:)

    SvarSlett
  7. Så veldig koselig dere har det, Maria! Jørn er flink, altså:)

    SvarSlett
  8. Takk, Synne. Jeg er heldig, Jørn er en ordentlig flinkis :)

    SvarSlett