tirsdag 4. februar 2014

Smoothie med grønnkål

Nå i denne klade, triste mørketiden synes jeg det er ekstra viktig å spise mat med masse gode nærigsstoffer sånn at vi bobbler over av energi og godt humør her hjenne (haha). Grønnkål er faktisk supermat. Det er en av de mest jernrike grønnsakene som er, dessuten inneholder den masse A- og C-vitaminer, kalsium og fosfor. Vi prøver å unngå å spise så mye kornprodukter for tiden, og smoothie er igrunn et veldig næringsrikt og godt alternativ, så det går mye i den slags. Etter en periode jeg eksprimenterte med litt vel mye grønnsaker slutta nesten barna å drikke det, så nå bruker jeg heller litt mer frukt, så er jeg sikker på at de hvertfall får det i seg :)

Jeg blir reint glad når jeg kommer over den fine grønne kålen med krusete blader på butikken.  

Storebror er noe skeptisktil håret, men han syntes smoothiemannen var veldig fin sånn alt i alt.

I tillegg til det på tallerken liker jeg å ha i ett egg, ett par teskjeer kokosolje og litt melk til masse konsistens.
Ps. man må ikke ha i kiwien før til slutt, for hvis frøene blir knust, smaker de som pepper. Not so good… 

Noen andre har lure tips om sunne ting man kan ha i smoothien, som i tillegg smaker godt?

Ha en fin onsdag, med eller uten grønnkål!

- Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar