onsdag 28. mars 2012

Vaffellunsj på terassen

Når man kan lete fram utemøblene og innvie terassen i midten av mars, da jeg jeg fornøyd ja! Den siste tiden har det vært så deilige temperaturer at man ser seg jo nødt til å flytte ut, og det er deilig det! Luske rundt på terassen og i hagen med en smørblid guttunge som elsker å utførske utearealet.



Egentlig skulle jeg poste dette innlegget på selveste vaffeldagen, men tiden flyr fra meg... Det er ikke ofte jeg lager vaffler. Men tror jeg skal begynne å gjøre det myyye oftere, for det er jo så utrolig godt! Det er forresten derfor jeg ikke lager det så ofte kom jeg på nå -jeg greier liksom ikke slutte å spise i tide. Vaffler trenger forrsten ikke være fulle av sukker, smør og hvetemel for å smake godt. Jeg lager lusjvaffler omtrent slik:

2 egg
1-2 ss sukrin/ agavesirup
5 dl melk, vann, kulturmelk eller en blanding
5 dl mel. Jeg bruker ofte fin sammalt hvete og små havregryn eller havremel. Og litt hvetemel, men det er ikke et must
2 ts bakepulver/ natron
1 ts kardemomme
1 krm himalayasalt
3 ss olje/ smør
Evt en slump mager kesam

Det ble veldig godt når jeg strødde ost og skinke på toppen for jeg stekte de! Se her.

Kos dere i solskinnet!

- Maria

2 kommentarer:

  1. Ja, det er helt nydelig med SOMMER i mars :) Har også "flyttet ut" med de minste om dagen.
    Vafler er deilig - og jeg pleier å putte noen av de samme ingrediensene som deg i mine vafler. Har prøvd å lage med bare fint sammalt hvete også - tror nesten ikke barna merker forskjell..

    SvarSlett
  2. Ah, det så digg ut! :D Herlig når våren har kommet!

    SvarSlett