onsdag 16. mars 2011

Hekta på hekling...!

Well, well... Først var det facebook (jeg var hekta på). Så plutselig ble det hekling! Jeg har visst blitt totalt avhenglig. Hvert ledige minutt hiver jeg meg over heklingen min og hekler noen masker. Før en liten baby gjør krav på mamman sin igjen :)

Takket være Fru Mæla, som la ut en meget grundig oppskrift på bestemorruter på bloggen sin, er nå også jeg istand til å hekle disse nydelighetene.


Lenge har jeg hatt lyst til å lage sånne, og lurt på hvordan jeg skulle klare det. Mamma'n min bor langt unna, og det gjør bestemødrene mine også. Jeg synes det er veldig vanskelig å lære noe av disse superavanserte oppskriftsbøkene som er å få tak i. Men som sagt, så fant jeg redningen. Planen er i første omgang å lage et sengeteppe til lille Baby. Det bør helst bli ferdig før han vokser ut av sprinkelsengen. Drømmen er å lage et gigantisk teppe. Eller sånn normalt, rettere sagt. Men når man er nybegynner føles det gigantisk ut :)

Når man har skjønt teknikken, er dette faktisk superenklet! Og gøy, gøy, gøy! Nå har jeg ikke tid til å blogge mer, skal hekle litt før det er natta.

-Maria

6 kommentarer:

  1. bare å si fra når du vil ha litt hekkle-selskap ;)

    SvarSlett
  2. Når du vil, søte:) Men du må få den egen heklpinne så vi kan hekle samtidig :)

    SvarSlett
  3. jes, det skal jeg ;) hvor kjøper man det?:)

    SvarSlett
  4. Jeg kjøpte på europris:) garnet også:)

    SvarSlett