onsdag 11. april 2012

Juice til lunsj

Eneste fordel med at de gode vennene våre flyttet til USA, var at vi fikk arve noen fantastiske ting. Bl.a. Juice maskinen deres. Sånn har jeg ønsket meg lenge! Max er så søt, han blir helt fra seg av lykke hver gang vi leter den fram, og elsker alt som kommer ut av den, enten det er brokkoli og agurk eller epler.



Idag ble det (som vanlig) det jeg hadde for hånden:
2 gulrøtter
1/2 honningmelon
1 eple

Det ble flere glass med juice av dette, og Max tømte først sitt eget glass, fikk påfyll, og tømte deretter resten av mitt. Bruker man både grønnsaker og frukt, blir det en næringsrik juice som man er mett av lenge og som smaker både søtt og fresht :)




Noen andre som lager sin egen juice og har gode oppskrifter å dele? Og noen som vet om det går an å bruke "plumpen" som blir til overs til noe fornuftig? Den synes jeg nemmlig er litt trist å kaste...

- Maria

8 kommentarer:

  1. Ååå det der så skikkelig fristende ut! Heldig du som har fått arve en sånn juicepresse! Har ingen tips å komme med for har ingen erfaring med det der. Men skikkelig bra måte å få i seg sunne ting på. Håper alt står bra til med formen og babyen i magen. Tenker masse på dere.

    SvarSlett
  2. Heldig du som har fått juice-maskin!
    Vet ikke helt hva du menener med "plumpen" :) siden jeg ikke har juice-maskin. Men om du mener rester av juicen, kan det kanskje fryses i is-former og nytes på en varm dag?

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet ikke om det er det det heter en gang, men jeg mener det tørre fruktkjøttet som liksom blir til overs! Juice-is var dog en super idè, det må jeg lage til sommeren :)

      Slett
  3. Mmm.. det hørtes godt og sundt ut! Du er flink du, Maria:) Max kommer nok til å bli stor og sterk takket være deg :D

    SvarSlett
  4. Så fint at du fikk juiceren! Men trist at den lille familien har flyttet. Vi fikk jo ikke sagt hade til dem heller. :(

    I denne bloggen foreslår ei å bruke restene i komposten. http://www.juicing-for-health.com/juicer-pulp-recipes.html
    Men tror det kan brukes i kaker og muffins. Men jeg har ikke prøvd det.

    SvarSlett
  5. Hei igjen..
    Ser du har svar-funksjon på kommentarene.
    Hvordan får man til det??
    Skulle gjerne hatt det selv, så jeg kan svare folk direkte under kommentaren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det vet jeg sannelig ikke helt, kan ikke huske at jeg har gjort noe spesielt for å få det..!

      Slett