tirsdag 24. januar 2012

Ny start

Nå som de fleste begynner å glemme nyttårsforsettene sine, har jeg akkurat greid å lagd meg ett. Det handler om å få mer ut av treningen min, og å spise næringsrik mat til alle måltider. Jeg er en karbohydratelsker, som mer enn gjerne spiser hvetebolle med syltetøy til lunsj om anledningen byr seg... Men nå er det på tide å få litt stuktur i livet.

Jeg liker den deilige følelsen man får etter en god treningsøkt, eller når jeg faktisk har fått i meg den næringen kroppen trenger i løpet av en dag. Så nå er det ut med brødskive til alle døgnets tider, og inn med grønnsaker og kylling. For eksempel.


Mye bedre er det jo også, så hvorfor ikke?!
I kveld ble det stekt kyllingfilet med løk og litt rosenkål, tomat, salat og litt permasan. Og litt dressing etter at bildet var tatt. Jeg er jo ikke akkurat på slanker'n heller da!

Dere da, tenker dere på hva dere spiser? Har dere noen lure idèer til hvordan man kan variere brødmåltidene vi nordmenn er så glade i? Tenker dere på hvordan dere evt trener?

-Maria

2 kommentarer:

  1. Å det så deilig ut.. I det siste har jeg og blitt mye mer bevist på hva jeg lager av mat til oss her hjemme. Jeg må ærlig innrømme at det til tider har vært litt for mye halv og til tider helfabrikat. Men nå har det blitt en skikkelig skjerpings her. Har begynt med middagsplanlegging hver uke for det er supert så slipper jeg å tenke hver dag på "hva skal jeg lage til middag i dag mon tro". Vi sparer penger på det, maten blir variert og så blir alt så og si laget helt fra bunn. Det er digg..
    Ha en flotters kveld, og kos deg med maten:-)

    SvarSlett
  2. Vi pleier å spise brød til lunsj/matpakke. Til frokost har vi som oftest varm havregrøt eller smoothie. :) Så blir det ikke så mye brød.

    SvarSlett