mandag 4. august 2014

Sommerens paleo mat

Det hender innimellom at jeg knipser noen bilder av maten her i huset, men det er ikke spesielt ofte man tar seg tid til alkens dandering og fotografering når man har to-tre sultne gutter rundt bordet.  Da er det best å la de få spise asap. Men her er likevel de bildene jeg har tatt de siste månedene. Deilig sunn mat. Jeg tar selvfølgelig ikke skrytebilder av alt det usunne som havner i magene våre (min) iløpet av sommeren. 

Ovnsbakte grønnsaker. Så godt, så enkelt. Så fint!

 Restemat-lunsj. Den beste maten er den som allerede er lagd. Omelett, laks, grønnsaker.

 Legois til guttaboys i sommervarmen. Denne er av jordbær og banan, men man kan seriøst lage is av alt. Brokkoli, spinat, og rester av f.eks. kålrabipure har barna fått i isen. Bare å slenge i litt banan eller eplejuice, så blir det søtt og godt :)

 Det eller beste jeg vet av sånne sunne ting, avokado- og bananyoghurt med mandler og blåbær på toppen. Mmmm...

Paleogrøt av mandler, egg og banan.

 Sykt god latte av kaffe, egg og kokosolje.

 Softis av banan og mandelsmør, men hakkede mandler på toppen. Jeg synes faktisk den er bedre enn vanlig softis. Og jeg pleier ikke å synes sunne ting er bedre enn usunne!

 Veldig god og sunn paleovenlig frokost: smuldrepai. Ekstra god med vaniliekesam på, dog ikke særlig paleo lengre.

Storebrors paleo frokost. Er ikke hver dag at matlysten er på topp, for å si det mildt. Men det hjelper hvis man gjør litt rare ting med maten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar