torsdag 2. august 2012

Brystbetennelse

Der kom den gitt! Den fryktede, skumle og vonde brystbetennelsen. Etter å ha kjempet meg gjennom et døgn med med så godt som uutholdelige tilstander med amming ringte jeg barselpoliklinikken på sykehuset og fikk time senere på dagen. Med rødkantete øyne, et svimmelt hode og et veldig vondt bryst kom jeg hjem igjen, endel ammeutsyr rikere. Medela elektrisk brystpumpe, noe HELT annet en avent sin manuelle, fantastisk god å bruke. Hvertfall for meg. Syntocinon nesespray, genialt for å få igang utdrivningsrefleksen før jeg ammer/ pumper. Mer smertestillende, Purelan krem og sist, men ikke minst bystskjold for å bruke mellom ammingene. Allerede er sårheten borte vekk, og jeg er meget lykkelig over å slippe å tømme brystet ved å amme hver annen time. Så hvis du sliter med sårhet og brystbetennelse ved amming og likevel har VELDIG lyst til å fortsette anbefaler jeg å prøve ALT dette.


Jørn fikk tillatelse til å ta bildet visst han ikke publiserte det noe sted, men jeg gjorde det visst likevel. Nå kjenner jeg at det er på tide å ta tempen igjen. Beklager evt skrivefeil, det er bare såvidt jeg ser gjennom det dosne hodet mitt.

- Maria

8 kommentarer:

  1. stå på frøken =) det går sikkert over ..

    SvarSlett
  2. Off! Det hørtes ikke godt ut!
    Goood bedring til deg, Maria!!
    Godt at du fikk så god hjelp på sykehuset!

    SvarSlett
  3. Uff, stakkars deg Maria. Du er tøff som ikke gir opp! Jeg føler med deg, husker hvor fæl startfasen var. Stå på:)

    SvarSlett
  4. Huff, ikke mye kjekt det der.. Håper det går over fort. Jeg har aldri hatt det selv men de som har hatt det sier det er fryktelige smerter.. Masse god bedring.. Ønsker deg alt godt.. Godklem fra meg..

    SvarSlett
  5. Medfølelse! Håper du snart er helt frisk. Så bra at du fikk så god hjelp på sykehuset. Imponerende.

    SvarSlett
  6. Hjelp, stakkars deg! Jeg har hatt betennelse minst en gang med alle fire, og det er virkelig noe av det mest vonde jeg vet! God bedring!

    SvarSlett
  7. Tenker på deg, Maria! Godt å høre at du fikk hjelp, i alle fall! :)

    SvarSlett
  8. Takk for melfølelsen deres! Det varmer :)

    SvarSlett