torsdag 1. desember 2011

Det er 1. desember

Den fine, fine måneden. Med forventning, spenning, glede, forberedelser, pynting, og ikke minst tid til hverandre. I år kjenner jeg at jeg har et veldig avslappet forhold til hele julen. Ikke har jeg tenkt å vaske vegger og tak (det tar jeg heller til våren når skitten faktisk synes), og ikke har jeg tenkt å bake syv slag (kanskje et par hvis jeg har overskudd og tid:)). De blir uansett bare spist opp for man får sukk for seg. Ikke skal vi ha juletre. Det er deilig å ikke la seg stresse. Jeg skal heller kose meg med de siste julegavene og familiemiddagene.

Det første lyset er tent for lengst, men her er årets adventslys i House of Markussen. Speilfat fra Kremmerhuset, ferdigpyntede lys fra Nille og noen kongler fra Guds frie natur.



Max og jeg har sett 1. episode av jul i blåfjell. Det var en storøyd liten gutt som fulgte med på de sirompede blånissene ;)

 Ønsker alle en fortreffelig adventstid!

-Maria

2 kommentarer:

  1. Ikke juletre? Ikke julekake? Ke slag jul e dæ?

    SvarSlett
  2. Høres veldig flott ut Maria. Glad for at det ikke bare er meg som ikke tar jula så høytydelig. Det viktikste er at man har ro og tid til hverandre. Man kan fint ha en super jul uten juletrær og masse kaker:) Kos dere masse! En frelser er oss født!

    SvarSlett