lørdag 11. februar 2012

Vårfølelse

Idag skinner sola, og jeg vårfølelsen har tatt tak i meg. Jeg er SÅ klar for litt sol og sommer nå... Egentlig synes jeg det er litt rart at vi gleder oss til årstidene som kommer, og når den endelig er her så gleder vi ogg til neste årstid. Jeg skulle hvertfall vært litt flinkere å satt pris på det som er her og nå. Enten det er vinter eller vår :) Det gjelder igrunn mange ting i livet det da. Sette pris på det en har istedet for å bare tenke på det man har lyst på!

Men det positive er at jeg får så lyst til å gjøre rent! Støvsugeren har fått kjørt seg idag, men da Max skulle ta formiddagsluren sin ble han mildt sagt fortivlet da han hørte at jeg fortsatt støvsugde. Han elsker nemmlig støvsugeren og alle dens fastliteter. Han bruker den som gåbil f.eks. Når jeg tar den fram springer han bort til stikkontakten og peker. "Sett den i der, mamma!" Ikke det at han sier det, men det ser ut som det er det han mener :) og han elsker å støvsuge seg selv eller gulvet. Også digger han at det kommer luft ut fra den som blåser han i ansiktet når han lener seg over den.

Nok om det. Lysten til å sette farger på hjemmer kommer også snikende tilbake. Rosa og lyseblått er et must for meg da. Enkelt og greit plasserer jeg tilbake de samme tingene som jeg skøv inn i et skap for et halvt års tid siden. Gjennbruk? Enkelt og billig hvertfall :)




Når får du vårfølelse? Driver det deg til litt vårrengjøring?

Nå må jeg forsette mens jeg fremdeles har to armer ledig. Ha en strålende lørdag!

- Maria

2 kommentarer:

  1. Tror det må være noe i lufta, her blir gardiner og vinduer vasket.Noe som ikke skjer så alt for ofte ;)

    Var friskt og vårlig med lysene på fatet! Du er flink :)

    Velsignet helg!
    -Merethe

    SvarSlett
  2. Litt vårfølelse heri dag. Vi var ute noen timer i ski- og akebakken med familien. Vaskelysten har ikke meldt seg, men det er sikkert fordi barna har vært syke en uke, og jeg er sliten. :) Men ingen hast. :) god kveld!

    SvarSlett