søndag 22. juni 2014

Paleo Frokost - Pannekaker

Mulig jeg er litt rar altså, men jeg liker å stå opp tidlig-tidlig om morgenen mens barna enda sover (og da må man opp ganske tidlig ja) for å starte matproduksjonen. Frokost og lunsj lager jeg samtidig. I det siste har vi som sagt gått over til å spise nokså paleo, så det er ikke bare å smøre en brødkive eller ti, og koke litt havregrøt og ferdig med det, men det er faktisk ikke så mye mer avensert likevel. Noen ganger lager jeg en stor omelett, da kan vi ha den til både frokost og lunsj, med litt varierende grønt til. Det er bare det at når man har spiset omelett ganske mange ganger på forholdsvis kort tidblir man litt lei, og det er greit med litt andre alternativer. For eksempel pannekaker! Da føler jeg meg som verdens beste mamma, så fornøyd som barna blir. Og oppskriften, den krever kun to ingredienser som vanlige folk gjerne har på kjøkkenet til enhver tid. Egg og banan.


- 2 egg
- 1 banan

Kjøres med stavmikser el.l. til en smooth røre. Stek i kokosolje eller smør, så blir det en ti-tolv deilige små pannekaker. Jepp, så enkelt er det å lage gode, næringsrike pannekaker som gir kroppen det den vil ha.  Første gang jeg lagde den måtte jeg lage en ny porsjon med en gang, så må har jeg begynt å dobble den. Jeg pleier også å male et par spiseskjeer med mandler å ha i, evt litt kokosmel, så blir de pittelitt tykkere. Jeg liker tykke pannekaker. Man kan også ha i en neve spinat før røren blendes, da får man grønne pannekaker, og det er også ganske stas med barn i huset. Server gjerne med litt friske bær. Her i huset liker de å spise de med ost også.





Oppskriften fant på den svenske paleo-bloggen Under vårt tak, der er det maaange fristende oppskrifter.

Uansett hva man spiser, er det greit med litt variasjon innimellom.

Så jeg lurer på hva dere spiser til frokost? Noen gode tips til enkel, sunn og god frokost, enten det er paleo eller ikke?

Fortsatt tin søndag!

- Maria

1 kommentar:

  1. så bra! og så flott at dere spiser paleo! det er ikke dumt. varm klem fra lillian k <3

    SvarSlett