søndag 3. juli 2011

Max 7 mnd

Jeg vet jeg har sagt det før, men det er H-E-R-L-I-G å være mamma! Max er i en alder der det plutselig skjer masse! Han er så fantastisk, den lille gutten min, og jeg er dypt og inderlig betatt av ham. Ikke et menneske i verden kan varme hjertet mitt slik som han. "Små" ting er for meg som mamma overveldende stort. Dette er noe av det som har skjedd den siste mådeden: Han har lært å åle seg framover på gulvet - i en farlig fart! Han reiser seg opp på kne, og står på alle fire og vogger fram og tilbake før har synker sammen på magen igjen. Han har fått to tenner. Han kan tygge litt og har fått fingermat - stor stas! Ovnsbakt potetbåt, skiver av grillet squash og brødskive. Han elsker å utforske maten med hendene og hive den veggemellom mens han sitter på den lekkre tripp trapp stolen han har fått og sjarmerer mamman og pappan sin i senk! Så mange fantastiske uttrykk han har!

Den fine stolen til Max. Herlig at han kan delta i mltidene sammen med oss!
Deilig bryse!

Max er også en liten turbo men høyt aktivitetsnivå. Sitte på fanget å kose er nesten et ukjent begrep for ham. Bortsett fra når han er nyvåknet, litt trøtt, myk. Da benytter mammaria seg av den go-slappe babyen og koser han nesten flat.

Max er en stor velsigelse, og vi er veldig takknemmlige for at vi har fått det ærefulle oppdraget å være foreldrene hans. Et stort ansvar, mange utfordringer vil det nok bli etter hvert, gleder og sorger. Men mest en fantastisk berikelse i livet vårt som vi takker Jesus for.

-Maria

2 kommentarer:

  1. Kan tenkte meg det er en herlig følelse å ha fått en liten gutt å ta vare på! Morsomt hvordan de vokser og utvikler seg:)

    SvarSlett