fredag 26. august 2011

Strikking er gøy!

Jeg har visst fått litt strikkedilla. Jeg har x antall strikkeprosjekter på gang, og jeg har ikke gjort ett av dem ferdig. Det er noe med denne høsten, da kommer liksom strikkelysten krypende. Og så forsvinner den innimellom igjennom hele vinteren til våren kommer, da er den helt borte. Men akkurat nå det det veldig gøy!

Jeg har fått verdens beste bok fra den snille mamma'n min, den er for sånn at til og med jeg greier å strikke noen av oppskriftene fra den. Så har den strikkeskole bakerst, slik at det finnes muligheter for å lære seg.
Jeg holder på å strikke "verdens enkleste teppe" til babyen min.


Jeg hadde egentlig planer om å lage det skikkelig svææært, men ombestemte meg visst underveis. For det ville jo tatt år og dag...


Det er oppskrifter til babyer, så det spørs om jeg ikke må strikke til evt fremtidige babysøstre/brødre. Max er ikke liten nok til å passe inn i det jeg strikker lengre når jeg er ferdig.


6 kommentarer:

  1. Det teppet er kjempedeilig. Jeg strikket det da jeg var gravid med Mathea. Men omgangene tar jo lenger og lenger tid... Så det blir litt ensformig etterhvert. Men ikke gi opp! :) Jeg lånte boka på biblioteket. Kjempefin bok!

    SvarSlett
  2. Ja det ble litt ensformig... Har allerede startet på felling og angrer litt, men har planer om å lage et til, større :)

    SvarSlett
  3. haha, jeg kjenner igjen det med strikkeprosjekter som ikke blir ferdig til tiden. Jeg begynte på en sparkebukse til Filip, ikke ferdig enda. Når den blir ferdig er den for liten. Men jeg håper jo på en nestemann! Enig med deg at strikking er gøy, spesielt på høsten. Så ut som et deilig teppe. hva slags garn har du brukt?

    SvarSlett
  4. Det tenker jeg og, greit å starte med strikkeklærne til nestemann nå. :) i det teppet har jeg brukt billig tykkt alpakkagarn fra europris, som viste seg å være mest ull, litt alpakka og akryl :/ men nå har jeg bestillt fra garnstudio.com til mine neste prosjekter. Ganske rimelig og 100% ren alpkka :)

    SvarSlett
  5. Har strikket ett sånt teppe jeg også. det så ihvertfall ganse likt ut, og Oscar bruker det masse. Jeg begynner aldri på et nytt strikkeprosjekt lengre, før jeg er ferdig med det jeg holder på med. Det er mitt nye motto og det har fungert veldig bra! Det tar kanskje litt tid å bli ferdig med ting, men jeg blir ihvertfall ferdig, noe jeg aldri ble før. Den strikkeboka så flott ut! Skulle hatt noe sånt jeg også.. Vi er inne i en typisk strikkeårstid. Man MÅ ha et strikketøy på høsten!

    SvarSlett
  6. Det hørtes veldig smart ut! Rart at det skal være så mye gøyere å begynne på mye ting enn å fullføre det han allerede har?! Boka er helt som sagt super, du kan komme å låne den ;)

    SvarSlett