fredag 4. januar 2013

Pappa perm

Vær til stede i ditt barns liv.

Godt nytt år da folkens :) Etter en god juleferie med familie og gode venner har hverdagen kommet til oss igjen. I denne ferietida har jeg tenkt en del på våre barns hverdag og på min rolle i den. Tiden går så fort med disse skjønne gavene som vi har til låns noen få år, før de skal ta egen valg og "stå på egene ben". Max er rundet 2 år og Caleb er snart halv året. Og hvor er jeg, som pappa?

Om du lurte kommer tittelen på dette innlegget fra en bok, som visstnok skal være bra... Jeg skal lese den. Bare navnet på boka gir mening, "Vær tilstede...". I dag har jeg hatt pappaperm, som jeg jeg har hver fredag og mandag. Og jeg og guttane har gått trilletur. Det å være tilstede når Max detter og slår seg, det og få løfte han opp og tørke litt blod og søle bort og få se han plutselig ser lyst på situasjonen igjen. Det gir mening. Det gir mer mening enn å tjene litt ekstra, så jeg utfolder mitt eget ego litt mer (kjøpe nytt stereo anlegg kanskje....)


Det å se Caleb beundre sin storebror, og være kjempestolt over at han får ligge ved siden av Max når han ser Ole Brumm. Det gir meg mer enn å være en aktet mann av denne pengekjære verden.



Jørn

Location:Hystadveien,Sandefjord,Norge

2 kommentarer:

  1. Jørn, så fint at du tar deg tid til guttene dine! Skikkelig bra :D Stå på!

    SvarSlett
  2. Herlig. Vet hvor stas det er når pappa har tid til guttene sine;-) tid er så mye bedre enn ekstra penger.

    SvarSlett