tirsdag 25. september 2012

Et nærmere titt på barnevelsignelsen

Vi feiret dagen hjemme hos mine svigerforeldre siden vi ikke har så god plass hjemme hos oss, og det er for sent på året til å ha det utendørs slik vi hadde da Max var bebis. Vi var heldig og fikk masse god hjelp av dem. Svigermor er utrolig flink til å stelle i stand til fest!

Dekket bord. Denne gangen ble det mørkeblått og stjerner. Det passer fint nå på høsten synes jeg :)

Enkle bordkort fra Nille, limt på stjerner og skrevet navnet. Det enkle er ofte det beste!

Blomstene er det svigermor som har stått for. Nedklipte roser og blå hortensia på stilk. Aldri sett det før, men utrolig fint og dekorativt. Servietter med stjerner fra Nille. Blå telys i plastikkopp gjør litt mer ut av seg enn de vanlige.

Menyen var enkel (lett for meg å si forresten, alt jeg gjorde var å lage en salatbolle og skjære noen gulrøtter), men VELDIG god! Fløtegratinerte poteter, roastbiff, salat, kokt brokkoli og gulrot, remulade og sprøstekt løk. Siden det velsignede barnet sov, fikk også jeg gd anledning til å nyte maten :) 

 Nammis

Etterpå var det kaker og kaffe. 

Det var litt praktisk fra dagen, jeg får lage et til innlegg med litt flere bilder og sånt neste gang anledningen byr seg. Nå begynner barna og våkne til liv etter middagsluren :)

2 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig det så ut! Hyggelig når svigermor kan være med å ordne til festen da. Det så virkelig flott ut det der:)

    SvarSlett
  2. Så mange fine bilder fra den fine festen deres! Og så heldig du er som har fått så mye hjelp! Svigermødre og mødre er gull verdt! ;)
    Håper dere har det fint alle 4!
    God klem

    SvarSlett